Linkbuilding – Případová Studie

linkbuilding cena

Jak jsme dostali zcela nový web na první stránky Googlu během 1 měsíce

Jednoho dne se mi ozval po delší době Tomáš, můj oblíbený parťák v SEO, že co bych doporučila pro jeho nový web šatky, aby se dostal na první místa?

Je to přesně ta otázka, na kterou se těžce odpovídá, žejo.
Nelze dopředu vědět, např. kolik zpětných odkazů bude přesně potřeba udělat, aby se tam kterýkoliv web dostal.

Nějaký ten obecný přehled o případné obtížnosti jsem zjistila z informací o autoritách domén jeho konkurentů a kvalitě jejich odkazů.

 

TIP: Můžete udělat to samé, pokud to zrovna řešíte. Udělejte si účet na MOZ (je tam 30denní trial zdarma, to Vám bohatě bude stačit) a potom v sekci keyword explorer zadejte pro Vás důležité klíčové slovo. Odkazy pak zjišťuji přes Ahrefs, ale to už je dražší záležitost, na začátek si vystačíte s MOZem.

 

Tomáše zajímalo klíčové slovo “multifunkčné šatky”.

K tomu jsme se ještě dohodli, že zajímavá budou také klíčová slova jako:

  • šatky na tvár
  • letné šatky
  • zimné šatky

 

Zadala jsem si do MOZu daná klíčová slova, podívala se na autoritu domény (domain autority) ostatních webů, která jsou v TOP 10 v Googlu a viděla, že je potřeba dostat se přes hodnotu 20. Minimálně. Protože pokud bude do budoucna aspirovat přímo na kw “šatky”, je potřeba mít silný web.

 

Byla tedy potřeba zvednout autorita pomocí kvalitních zpětných odkazů, ale také upravit meta data na webu (meta title a descriptions). S tím je vždy problém, nikomu se do toho moc nechce, bývá to zdlouhavé.
Ale zmákl to! 🙂

 

Tomáš chtěl nějak začít, tak jsem navrhla zprvu pomalý postup – uděláme pár odkazů za pár stovek, aby se to pomalu začalo zvedat a pak se uvidí, podle toho, jak se to pohne.

 

To bylo samozřejmě málo a můj netrpělivý parťák se po týdnu zeptal, jak to tedy urychlit, že zatím se nic neděje.
Nebylo divu, autorita se sice zvedla, ale na hodnotu 12.

Navrhla jsem, že jich uděláme tedy hodně, 50. Souhlasil, dala jsem se do toho a toužené výsledky se velice rychle dostavily.

 

Odkazy byly hotové 24.8. a ani ne týden na to byl Tomáš spokojený, že to funguje. Když píšu tento článek, je 30. září.

Pojďme si ty výsledky ukázat:

  1. Autorita domény se zvedla na hodnotu 21.
  2. Letné šatky – 2. místoVýsledky linkbuildingu po 1 měsíci č. 1
  3. Zimné šatky – 6. místo (věřím, že ve chvíli, kdy se dokope k úpravě meta titulku na “Zimné šatky” namísto “Zimné – shatky.sk”, tak se posune výše (nevím proč, ale někdy mě lidé prostě neposlouchají).
    jak funguje linkbuilding
  4. Multifunčné šatky – 9. místo
    linkbuilding výsledky 1 místo
  5. Šatky na tvár – 5. místo
    výsledky linkbuildingu

Rozpočet: 5700,- Kč

 

Podařilo se docílit toho, že není třeba rok něco zdlouhavě budovat, ale mít to už během měsíce.
Být to konkurenčnější odvětví, bylo by toho potřeba udělat mnohem více, zde stačilo relativně málo a je to tam.

 

Teď už tam jenom doklepnout přímo ty šatky. Tam bude potřeba mít neprůstřelnou textaci a autoritu vysoko přes 30.

 

Nicméně – malý point k tomu celému – kdyby cílil celou dobu na šatky, bude to stát daleko více peněz a úsilí a hlavně i delší dobu, než by se na ně umístil. Navíc jsou tam tak silné weby, že je tam i velká nejistota. Tím, že se web optimalizoval na méně konkurenční termíny, tak se na ně umístil rychle, stále ještě levně a hlavně to dohromady dá i větší návštěvnost, než by daly samotné šatky. Tohle je třeba mít vždy na paměti 🙂

 

Chcete si mě zkusit? Napište mi na email zviditelnitse@gmail.com či volejte 773 090 842 (SMS předem, že budete volat a o jaký web půjde je vždy vítána) a určitě se domluvíme.

Potřebuji Váš projekt dobře poznat. Následně se spolu domluvíme na strategii, která pro Váš případ bude nejvýhodnější.

Jana Hrabalová

Velký nadšenec do internetového marketingu a SEO. Hledám stále nové cesty a způsoby k dosahování cílů a ráda se o ně podělím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.