jak zjistit zpětné odkazy

Jak zjistit zpětné odkazy Vaší konkurence a získat je také

podrobný návod krok za krokem

Dneska Vás to bude bavit. Podíváme se totiž na to, jak zjistit zpětné odkazy všech Vašich konkurentů.

Jinými slovy si ukážeme, jak můžete „ukrást“ zpětné odkazy Vaší konkurenci.

Co se naučíte:

– Jak ukrást zpětné odkazy Vaší konkurence pomocí analýzy zpětných odkazů

– Jak zjistit zpětné odkazy Vaší konkurence

– Jak vytvořit databázi zpětných odkazů, kterou budete moci používat znovu a znovu

KROK  JEDNA: Určení konkurence

V první řadě je potřeba zjistit, kdo to ta naše konkurence je.

Zadáme zkrátka klíčové slovo (dále jen kw), které nás momentálně zajímá.

Např. prodáváme nějaký produkt, nebo píšeme nějaký článek na určité téma. Pokud mě zajímají „svatební šaty“, má konkurence je následující:

Jak zjistit zpětné odkazy konkurence - prvních deset webů

Zadáme tedy toto kw do vyhledávače a těch prvních 10 výsledků je naše konkurence.

Každá jedna stránka má vybudované nějaké své zpětné odkazy.

Dovolte si myšlenku, jaké by to bylo, mít zpětné odkazy jako všech těch deset nejsilnějších stránek.

Podívejte se i na to, jak tyto weby dělají texty.

Jaké mají obrázky? Jak mají ten web postaven? Je vysoce pravděpodobné, že tyto weby již mají dobře nastavenou stránku z hlediska SEO.

Je zde spousta inspirace pro Vás.

Podívejte se, jak píší titulky. Jak popisují obrázky. Na klíčová slova.

Tato metoda, kdy zjistíte zpětné odkazy Vašich konkurentů a pak se je pokusíte napodobit, je celkem jednoduchá a zvládnete ji i v případě, že jste v SEO noví. Ničeho se nebojte.

KROK DVA: SEPSÁNÍ PRVNÍCH 10 VÝSLEDKŮ

Zadejte tedy do vyhledávače dané kw a sepište si všechny URL někam do excelu, nebo minimálně do poznámkového bloku.

KROK TŘI: ZJIŠTĚNÍ ZPĚTNÝCH ODKAZŮ KONKURENCE

Aby se nám to podařilo, budeme potřebovat nástroje, které to udělají za nás.

Existuje jich celá řada, některé jsou zdarma, jiné zase placené.
Jelikož neexistuje nástroj, který by dokázal nalézt všechny zpětné odkazy, nakombinujeme větší množství nástrojů a získáme tím lepší výsledky.

A nebojte se, u většiny placených existuje zkušební doba zdarma, která akorát tak postačí na to, abyste si udělali perfektní analýzu.

Cílem je použít co nejvíce nástrojů, co to jde.

KTERÉ NÁSTROJE POUŽÍT

Já osobně používám tři nástroje. Semrush, SEO Spyglass a backlinkwatch. Dva zdarma a jeden placený, nicméně má sedmidenní trial, který je zdarma. Takže všeho lze docílit zdarma.

V tomto článku Vám však ukážu ještě více nástrojů, takže si můžete vybrat.

Ahrefs – zdarma i placené

Vytvoříte si tam účet a první dva týdny získáte zdarma.

UPDATE: Zdarma už trial není, ale je tam 7 dní za 7 dolarů, což se pořád hodně vyplatí. Případně mi napište, vyexportuji Vám, co budete potřebovat. 

Pak to nezapomeňte odhlásit, pokud s tím neplánujete nějaké hlubší záměry, protože to je celkem drahá záležitost (cca 4000Kč měsíčně). Ostatně jako všechny tyhle programy.
Po registraci Vám do emailu přijdou přihlašovací údaje. Potvrdíte mejla a vytvoříte si heslo.

Pak si otevřete: https://ahrefs.com/site-explorer

zjištění zpětných odkazů konkurence pomocí ahrefs

Zadejte do něj první web z těch deseti. Ukáže Vám to počet backlinks – to je počet zpětných odkazů.

Kliknete na to číslo a přesměruje Vás to na seznam všech vytvořených odkazů.

zjištění zpětných odkazů konkurence pomocí ahrefs

Vpravo nahoře nad tím seznamem najdete export.

jak zjistit zpětné odkazy konkurence a vyexportovat je

Klikněte na něj a dejte start export. Pokud zaškrnete full export, bude trvat než Vám to připraví ke stažení. Pokud quick export (do tisíc odkazů), stáhne se to hned.
Zabere to celkem tak 10 minut, vše to postahovat.

Jak už s tím budete umět, tak cca 5 minut. Jen ze začátku, než se zorientujete.

Klidně si to uložte do složky s názvem ahrefs zpětné odkazy, ať v tom pak nemáte chaos.

MAJESTIC SEO – zdarma verze i placené

S verzí zdarma Vám to umožní pouze několik odkazů stáhnout, ale můžete to vyzkoušet, třeba to objeví nějaký nový, který Ahrefs neobjevil.

SEO SPyglass – zdarma verze, i placená

Najde Vám to hodně zpětných odkazů Vaší konkurence, nicméně nepůjdou Vám v té free verzi vyexportovat.

Takže poslouží spíše pro inspiraci, že si tam vytřídíte ty, které vypadají nejlépe a ručně rozkliknete.
I zde vyhrává Ahrefs, kde si to v té trial verzi vše krásně vyexportujete.

SEMRush zdarma trial, i placená verze

Můj neoblíbenější nástroj jak zjistit zpětné odkazy z nějaké webové stránky.

Máte tu sedmidenní trial verzi, ve které zjistíte mnoho informací o Vaší konkurenci, včetně všech zpětných odkazů a včetně možnosti jejich vyexportování.

Nejdříve si tedy uděláte zdarma registraci na jejich webu https://www.semrush.com/

A jakmile budete mít účet a budete přihlášeni, klikněte sem: https://www.semrush.com/analytics/backlinks/overview/

jak zjistit zpětné odkazy pomocí semrush

Zadáte tam odkaz Vaší konkurence a ono to zanalyzuje veškeré odkazy, které má.

Pak se to přesměruje na stránku s výsledky analýzy a vy se pouze překliknete do záložky „backlinks“ (jak jinak) a pak opět jako u Ahrefs najdete tlačítko export.

Kliknete a už se to začne stahovat.

zjištění zpětných odkazů semrush export

Takto proces zopakujete se všemi deseti weby.

Open Site Explorer – zdarma verze, i placená

Něco málo v té zdarma verzi uvidíte, cca 50 zpětných odkazů z každé URL, kterou zadáte.

Tady tedy také několik těch zpětných odkazů zjistíte.

Když kliknete na kolonku „Just Discovered“, tak se dostanete k dalším pěti odkazům.

BacklinkWatch – zdarma

Konečně nástroj na rychlé zjištění zpětných odkazů, který je kompletně zdarma.

Najde Vám to opravdu hodně zpětných odkazů. Často to používám, většinou jako první nástroj, který v rychlosti zapnu.

jak zjistit zpětné odkazy pomocí backlinkwatch

Zjištěné odkazy i jednoduše vyexportujete. Backlink Watch je napojený na Ahrefs, takže Vám to dá podobné výsledky.

Super že?

Nicméně jen jejich část, ne všechny. Ale lepší než nic, i tak jich vytáhnete dost.

Vyexportujete to tak, že je všechny označíte, zkopírujete a vložíte do excelu jako text.
(Vložit jinak – jako text – ok).

Traffic Travis – zdarma

S tím si určitě pohrajte, umí to víc věcí, než jen sledovat zpětné odkazy, zjistí to i jejich hodnotu, jako je třeba Page Rank atd.

Link Diagnosis – zdarma

Dá Vám asi nejmenší množství odkazů. Nicméně zase, umí to sledovat i PR, OBL a další parametry a jde to i dobře exportovat.

A také to má Firefox addon, který může být dost užitečný.

KROK ČTYŘI: VYTVOŘENÍ VELKÉHO SEZNAMU ZPĚTNÝCH ODKAZŮ KONKURENCE

Teď vše, co se nám povedlo vyexportovat a zapsat si vedle, složíme do jednoho velkého seznamu.

Všechno to dáme dohromady např. do poznámkového bloku. Já používám excel. Pár minutek to zabere.

Jak to máte zkompletované, je na čase odebrat duplicity.

Pokud nemáte excel, tak možná na odebrání duplicit bude stačit toto: http://www.textfixer.com/tools/remove-duplicate-lines.php

V excelu je odeberete pohodlněji.
(V excelu nahoře kliknete na záložku Data, označíte všechny ty řádky, kde chcete odebrat duplicity, a pak dáte odebrat stejné).

návod na odebrání duplicit v excelu

Jakmile máte hotovo, přesuňme se k analýze těchto odkazů.

KROK PĚT: ANALÝZA ZPĚTNÝCH ODKAZŮ KONKURENCE

Takže v tomto bodě už máme pěkně masivní list plný zpětných odkazů.

Asi jich je dost, co?

Ne každý odkaz bude mít hodnotu, takže pomocí analýzy si vybereme ty nejlepší.

Některé odkazy uděláte na základě vlastního uvážení, vidíte např. azet.sk – řeknete si ok, ten portál má vysokou autoritu, udělám si tam ty linky také.

U některých však ale nevíte, zda hodnotu mají.

Dříve šlo hromadně měřit PR, takže byste to určili podle toho, které weby mají dobré PR, tam se budete snažit dostat zpětný odkaz také.

Dnes ty měřiče často ukazují PR0 i u webů, které nulu nemají (google.cz např.)

Takže se podíváme raději na Page autority a Domain autority jednotlivých zpětných odkazů.

Neboli ve zkratce PA a DA.
Nejdříve vezmeme všechny odkazy a uděláme z nich krátké URL, zkrátka jen ten název web. Odstraníme jim ten ocásek.

Je na to online nástroj zde: http://www.seoweather.com/trim-urls-to-root-domain-standardise-urls-prefixes/

Vložte tam všechny ty odkazy a zaškrtněte trim to root.

Výsledky si pak zkopírujte a např. v excelu zase odstraňte duplicity.

Trošku nevýhodou je, že měřit to jde maximálně po 25 odkazech. Takže s tím strávíme nějaký ten čas.
Změříte to např. zde: https://www.robingupta.com/bulk-domain-authority-checker.html

Aby měl zpětný odkaz nějaký smysl, je vhodné, aby PA i DA bylo minimálně 15.

Já se snažím většinou o PA a DA minimálně 30, nicméně každý link má význam.

Tímto způsobem si tedy ověříte kvalitu domén a následně se rozhodnete, kde vytvoříte podobné zpětné odkazy.

Bude to znamenat proklikat se odkazy konkurence a podívat se, zda i pro Vás je tam možnost umístit link jednoduše, že se zaregistrujete, nebo půjde o nějaký článek, který sdíleli a Vy jim napíšete, že máte podobný článek, doplněný o ta a ta data, že pokud by chtěli, mohou se podívat a odkazovat i na vás, že jste se snažili, aby to lidem přineslo hodnotu.

Samozřejmě za předpokladu, že máte nějaký takový článek nebo jste ochotni ho udělat 🙂

Funguje to skvěle.

Takže teď už to bude na Vás – na Vaší kreativitě a aktivitě.

Bude to piplačka, jasně, ale vyplatí se.

Ty stránky, kam lze své odkazy vkládat jednoduše a mají hodnotu, si určitě uložte někam zvlášt, pro příště.

Kdykoliv budete potřebovat nové linky, vytvoříte si je tam.

Je dobré mít takovýto seznam k dispozici a po ruce, určitě se Vám bude zase hodit.

Vytvoříte si tak databázi webů pro generování zpětných odkazů.

Pokud jste si založili u webů z kroku dvě nějaké ty trial účty a neplánujete se tomu věnovat dlouhodobě, nezapomeňte se včas odhlásit.

Doufám, že Vám článek byl přínosem, že si odnášíte nové nápady a myšlenky, dáte se do práce a bude Vás to bavit 🙂

Dole do komentářů mi napište, jak Vám to jde a případně nějaké své postřehy.

Třeba jste objevili nějaký nástroj, jak lépe a rychleji analyzovat zpětné odkazy a jejich kvalitu, tak se určitě v takovém případě podělte s ostatními 🙂

Jana Hrabalová

9 Comments

  1. Musím říct, že takový článek je přínosný, krásně popsaný a dá se použít do praxe. Někdy musím říct, že jsou to kouzla a já za ně děkuji.

  2. Zdarma se dá vytahat spousta informací a dat, což je ideální pro menší projekty s malým rozpočtem, kde ani konkurenční weby nemívají tolik zpětných odkazů, a tak často free možnosti postačí (a naopak). Jinak hezky zpracovaný článek na téma zjišťování zpětných odkazů. 😉

  3. Hodí se i mně tenhle článek. Zrovna s tím začínám a pro budování autority webu to zní do začátku rozumně a je to pěkně popsané. Díky moc! 🙂

  4. Super článek, který nám opravdu poradí, jak na zpětné odkazy v praxi. Nejsou to jen všeobecné informace, ale opravdu užitečné rady. Určitě si návod vyzkouším.
    Děkuji moc!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..