SEO TITLE – SEO titulek – strašák nebo pomocník?

seo title seo titulek meta titulek

SEO title je jedna z nejdůležitějších součástí on page optimalizace.

„Prosím doplnit SEO title. Chybí.“ Věta, kterou říkám/píšu nejčastěji.

SEO titulek je pro mě tak automatickou záležitostí, jako je třeba sešlápnutí spojky při řazení.
Ale pro spousty z Vás to tak vůbec být nemusí a tak k tomu raději napíšu pár vět.

Hned na úvod – seo (meta) titulek není to samé co nadpis v H1, či název článku.
Ačkoliv některé platformy jej podle názvu článku do SEO titulku automaticky doplní.

V tomto shledávám časté zmatení.

SEO titulek je údaj v HTML kódu: <title>
Na webu není přímo vidět. Je vidět pouze v záložce v prohlížeči a PŘEDEVŠÍM ve výsledcích vyhledávání.

SEO Titulek má ohromný dopad na viditelnost Vašeho webu!

Díky titulku Google ví, o čem daný web / podstránka / článek / produkt / cokoliv je.

Díky titulku lidé vědí, co po kliknutí na daný odkaz pravděpodobně naleznou.

Díky titulku máte šanci odlišit se od konkurence. Můžete v něm čarovat.

10 zákonitostí při psaní seo titulků:

  • Titulek musí odrážet to, co návštěvník po kliknutí na odkaz nalezne. Pokud titulek slibuje informaci A a po kliknutí nenalezne informaci A, vrátí se zpět do vyhledávače a klikne na konkurenci. A ta pak půjde před nás.
  • Titulek začíná hlavním klíčovým slovem, přesná shoda stále dobře funguje a pomáhá
  • Skloňovat můžeme, vyhledávače to pochopí, nicméně pokud je před námi 20 webů, kteří používají přesnou shodu a nabízejí tak vyhledávanému termínu nejrelevantnější výsledek… Raději použiji přesnou shodu.
  • Za klíčové slovo, pokud to jde, přidávám nějaké call to action (výzvu k akci). Např. doprava zdarma. Dnes sleva 60%. Zítra u Vás. Dárek zdarma. Nejvyšší kvalita. Nejnižší cena. Nejnižší ceny. Nebo Vaše USP.
  • Titulek má za cíl zvýšit pozornost návštěvníků a donutit je, aby klikli právě na náš web
  • Snažíme se odlišit od konkurence. Náš titulek prostě musí znít lépe.
  • Do titulku už dnes lze vložit emotikony – skvělý nástroj jak se zase trochu odlišit
  • V titulcích dobře fungují čísla, pro příklad – „Zdravý spánek: 10+1 typů jak na něj | mujweb.cz“
  • Název našeho webu, brand, jméno  patří  u podstránek na konec titulku
  • Titulek má svá omezení ve své délce, viz níže
  • Lidé mají rádi, když za ně vyřešíte problém, poskytnete nějaký návod, poskytnete řešení – takže titulky obsahující slova typu: návod, jak, x typů jak, řešení atd. také mohou pomoci zvýšit Vaši proklikovost (CTR)

Jak zjistím, jestli se můj text do titulku vejde?


Pokud to s délkou titulku „přepísknu“, pak se místo celého textu tam, kde už se nevejde, zobrazí tečky. A to nechceme. Je vhodné si to ohlídat.

Než počítat znaky či sledovat pixely, využívám úžasný nástroj, který to zkontroluje za mě.
A je zdarma. Bez registrace.
Najdete ho na této URL: https://seomofo.com/snippet-optimizer.html

Používáte-li wordpress, pak meta titulky můžete upravovat pomocí Yoast SEO pluginu. A ten na Vás ihned červeně zasvítí, pokud délku přesáhnete.

Pokud přeci jen potřebujete znát přesný počet znaků, držte se mezi 50-60ti znaky.
Každý znak je jinak velký.
Užitečnější proto je měřit to v pixelech. Správná délka meta titulku je do 600px.

Takže tolik pro dnešek k seo – meta titulku. Snad je to srozumitelné a už začnu u Vás vídat perfektní titulky 🙂

Pokud je něco nejasné, napište dotaz do komentářů 🙂

Jana Hrabalová

Velký nadšenec do internetového marketingu a SEO. Hledám stále nové cesty a způsoby k dosahování cílů a ráda se o ně podělím.

One Comment

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..