Meta titulek je jednou z nejdůležitějších součástí on page optimalizace.
„Meta titulek je pro mě tak automatickou záležitostí, jako je třeba sešlápnutí spojky při řazení.
Ale pro spousty z Vás to tak vůbec být nemusí a tak k tomu raději napíšu pár vět.
Hned na úvod – seo (meta) titulek není to samé co nadpis v H1, či název článku.
Ačkoliv některé platformy jej podle názvu článku do SEO titulku automaticky doplní.
V tomto shledávám časté zmatení.
Meta titulek je údaj v HTML kódu: <title> a je nejdůležitějším meta tagem z hlediska SEO. Lze jej vidět v hlavičce v prohlížeči a především ve výsledcích vyhledávání.
SEO Titulek má ohromný dopad na viditelnost Vašeho webu!
Díky titulku Google ví, o čem daný web / podstránka / článek / produkt / cokoliv je.
Díky titulku lidé vědí, co po kliknutí na daný odkaz pravděpodobně naleznou.
Díky titulku máte šanci odlišit se od konkurence. Můžete v něm čarovat.
10 zákonitostí při psaní meta titulků:
- Titulek musí odrážet to, co návštěvník po kliknutí na odkaz nalezne. Pokud titulek slibuje informaci A a po kliknutí nenalezne informaci A, vrátí se zpět do vyhledávače a klikne na konkurenci. A ta pak půjde před nás.
- Titulek začíná hlavním klíčovým slovem, přesná shoda stále dobře funguje a pomáhá
- Skloňovat můžeme, vyhledávače to pochopí, nicméně pokud je před námi 20 webů, kteří používají přesnou shodu a nabízejí tak vyhledávanému termínu nejrelevantnější výsledek… Raději použiji přesnou shodu.
- Za klíčové slovo, pokud to jde, přidávám nějaké call to action (výzvu k akci). Např. doprava zdarma. Dnes sleva 60%. Zítra u Vás. Dárek zdarma. Nejvyšší kvalita. Nejnižší cena. Nejnižší ceny. Nebo Vaše USP.
- Titulek má za cíl zvýšit pozornost návštěvníků a donutit je, aby klikli právě na náš web
- Snažíme se odlišit od konkurence. Náš titulek prostě musí znít lépe.
- Do titulku už dnes lze vložit emotikony – skvělý nástroj jak se zase trochu odlišit
- V titulcích dobře fungují čísla, pro příklad – „Zdravý spánek: 10+1 typů jak na něj | mujweb.cz“
- Název našeho webu, brand, jméno patří u podstránek na konec titulku
- Titulek má svá omezení ve své délce, viz níže
- Lidé mají rádi, když za ně vyřešíte problém, poskytnete nějaký návod, poskytnete řešení – takže titulky obsahující slova typu: návod, jak, x typů jak, řešení atd. také mohou pomoci zvýšit Vaši proklikovost (CTR)
Jak zjistím, jestli se můj text do titulku vejde?
Pokud to s délkou titulku „přepísknu“, pak se místo celého textu tam, kde už se nevejde, zobrazí tečky. A to nechceme. Je vhodné si to ohlídat.
Než počítat znaky či sledovat pixely, využívám úžasný nástroj, který to zkontroluje za mě.
A je zdarma. Bez registrace.
Najdete ho na této URL: https://seomofo.com/snippet-optimizer.html
Používáte-li wordpress, pak meta titulky můžete upravovat pomocí Yoast SEO pluginu. A ten na Vás ihned červeně zasvítí, pokud délku přesáhnete.
Pokud přeci jen potřebujete znát přesný počet znaků, držte se mezi 50-60ti znaky.
Každý znak je jinak velký.
Užitečnější proto je měřit to v pixelech. Správná délka meta titulku je do 600px.
Takže tolik pro dnešek k seo – meta titulku. Snad je to srozumitelné a už začnu u Vás vídat perfektní titulky 🙂
Pokud je něco nejasné, napište dotaz do komentářů 🙂
Moc hezký článek. Budu se ho snažit dodržet