Čerstvé výsledky z praxe

Jak v úvodu hlavní stránky zmiňuji, že všechny weby, které mám v dlouhodobé spolupráci, dosahují prvních a druhých míst ve vyhledávači, tak zde se na to blíže podíváme.

V rámci anonymity klientů a jejich ochrany samozřejmě nebudu sdělovat přesná klíčová slova ani URL. Zkusím to vzít nějak obecně.

# Web s termíny v oblasti Zdraví a životního stylu s brutální konkurencí

Jako první stojí za zmínku web, který je optimalizovaný na ty nejkonkurenčnější termíny v oblasti zdraví, farmacie a zdravého životního stylu. Jsou to rovněž termíny, kdy většina má měsíční hledanost kolem 5000 návštěv.

Jsou to termíny, které když mi byly sděleny, moc se mi do toho nechtělo. Konkurence tam byla opravdu vysoká a upřímně musím přiznat, že jsem zprvu nevěřila, že to dám. Ale sedli jsme si nad tím a domluvili se, že se o to alespoň pokusím.

PS: Web byl úplně nový. Neměl žádnou autoritu. Žádnou historii. Nic.

Začalo to jedním hlavním tématem, klíčovým slovem. Tím nejhorším.
Analyzovala jsem detailně konkurenci, odhalila jejich odkazové portfolio a připravila si strategii pro budování zpětných odkazů. Zároveň jsem navrhla úpravy na webu – optimalizaci textů a meta dat webu. V té době to byl jednoduchý web s jedním článkem, který se snažil umístit na „nemožné“. Nesmysl, ne? Nakoupili jsme relevantní zpětné odkazy za několik desítek tisíc a sledovali vývoj (a průběžně v čase upravovali web).

  • První měsíce jsme byli rádi, že se to umisťuje na druhé stránce. Jenže to je stále místo, kde můžete zakopat klidně mrtvolu a nikdo ji tam hledat nebude.
  • Po půl roce už byl web na daný termín na první stránce – 9. místo. To je ale ještě stále málo. Opět jsme trochu optimalizovali web.
  • Po 9 měsících web dosáhl 4. místa. To už se výrazně projevilo na objednávkách a během chvilky se vrátila investice do odkazů.
  • 10. měsíc od spuštění kampaně se web dostal na první místo. Objednávky raketově stouply (5x). Klient šťastný, volá, že přidáme další klíčová slova (další články). Já také šťastná, podařilo se mi „nemožné“.
  • Přidaly jsme tedy další šílené termíny, nakoupili další zpětné odkazy
  • Nové termíny se už podařilo umístit na prvních místech během ani ne dvou měsíců.
Takto nějak nyní vypadají pozice několika klíčových slov

PS: V době, kdy píšu tento článek, zjišťuji, že další „šílené“ klíčové slovo právě dosáhlo prvního místa.

Nárůst návštěvnosti po dosažení prvních pozic

Alfou a omegou celé práce byla kvalitní optimalizace webu a kvalitní zpětné odkazy. Všechna potřebná data pro určení celé strategie jsem získala z programů Ahrefs, MOZ, SEMRush a několika dalších, na které nedám dopustit. Výsledky nejsou náhoda, ale cílevědomý postup krok za krokem.

Když se dívám na délku textu, je asi zbytečné rozepisovat tu podobným stylem další úspěchy. Abych to shrnula – stejných výsledků se mi podařilo v tomto období dosáhnout u několika dalších webů a to v následujících oblastech: elektronika, šperky, dárky, recepty, potřeby do domácnosti, stavitelství a několik dalších.  

A co Vy? Máte pro mě také termíny, z kterých mi zprvu budou stát vlasy hrůzou? 😀

Jana Hrabalová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..