FAQ

Zpětné odkazy a Vaše nejčastější dotazy

1. Nemůže být můj web penalizován, když zakoupím vaše zpětné odkazy?

Nikdy se mi to ještě nestalo. Všechny domény buduji tak, aby nikde nebyla zanechána žádná stopa pro oči Googlu, takže vše vypadá maximálně přirozeně.

2. Co je to penalizace od Googlu?

Často se setkávám s prodejci, kteří tamhle od nějakého pákistánce nakoupí za kilčo tzv. SEO PYRAMIDU, a vytvoří Vám cca 80-90 000! zpětných odkazů a prodají Vám to za několik set, občas i několik tisíc. Vlastně ani nevědí, co to prodávají. Ale vypadá to dobře ne? Však je toho hodně. Jak je vytvoří? Pákistánec to hodí do programu, který to umí, spustí a během chviličky je hotovo. Google je ale chytrý a takovéto metody rozpozná – vyloženě je nesnáší – takže pak jde a Váš web přestane zobrazovat ve vyhledávání – to je ta penalizace a je právě za takovéto podobné chování.

3. Zakoupil jsem špatné odkazy a mám strach, co mám dělat?

Pokud nejde přímo napsat prodejci, který Vám je doručil, aby je smáznul (např. pákistánec nespolupracuje:D), pak máte možnost napsat Googlu, že tyhle odkazy nechcete. Uděláte to skrze tento nástroj: https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

4. Chci být na prvním místě – kolik potřebuji koupit zpětných odkazů?

Tohle nejde přesně dopředu nikdy odhadnout. Já osobně vždy začínám s malým množstvím (s důrazem na kvalitu) a následně přidávám další, podle toho, jak se to vyvíjí. U některých webů, které jsou staré a mají už samy dobrou hodnotu (i díky tomu stáří a již nasbíranému počtu zpětných odkazů) stačí opravdu např. 6-10 kvalitních zpětných odkazů a z pozice 150 se dostane na 9. místo. Pak stačí chvíli počkat, sledovat kde se to ustálí a pokud chceme ještě výše, dodělat několik dalších. U slabších webů je toho potřeba udělat více. Dále také záleží na konkurenci daného klíčového slova.

5. Jak zjistím jaká je konkurence daného klíčového slova?

Toto je téma víceméně na celý článek a je to celkem náročný proces. V případě navázání spolupráce Vám to zdarma zjistím a podíváme se na to společně.
Potřebujete znát hodnoty webů, které jsou pro dané klíčové slovo na první stránce, potřebujete znát množství jejich odkazů a kvalitu a úroveň optimalizace webu. Mám k tomu celou řadu nástrojů.

Pokud se chcete již nyní podívat, kolik zpětných odkazů Vaše konkurence má, sepsala jsem pro Vás podrobný návod, jak analyzovat svou konkurenci.

6. Co jsou to sociální signály?

Sociální signály jsou v překladu sdílení Vašeho webu na sociálních sítích. Když je Váš web sdílen na sociálních sítích, Google si to vykládá tak, že na webu je něco hodně zajímavého, co lidi zajímá a baví. Díky tomu může posunout Váš web na vyšší pozice.

7. Jsou lepší sociální signály nebo zpětné odkazy?

Zpětné odkazy jsou jistota. Když se koupí opravdu dobré odkazy, Google Vás prostě posune. Sociální signály jsou spíše doplněk, který může a nemusí být Googlem doceněn. Já osobně si to mixuji. Tvořím pro své weby zpětné odkazy i sociální signály. Vypadá to více přirozeně.

8. Jak mám mít nastavený web, aby zpětné odkazy mohly fungovat?

Dobrá otázka! Je zde několik kroků, kde je potřeba se ujistit, že jste je dodrželi. Sepsala jsem pro Vás pro tento případ podrobný návod, jak si sami a zdarma udělat On Page SEO. Nepotřebujete na to tedy nikoho platit, stačí postupovat podle návodu. Držte se návodu a při sepisování svých textů se řiďte srdcem.