On Page SEO návod krok za krokem

aneb splňte níže uvedené On Page SEO rady a vyhledávače Vás budou milovat

Co se dnes naučíte?

  • Naučíte se, jak má vypadat dobře optimalizovaná stránka pro vyhledávače
  • Naučíte se upravit si vše sami, bez nutnosti zásahu někoho třetího
  • Naučíte se dělat si On Page SEO jednoduše sami, bez nákladů

V SEO jsou nejvíce důležité dvě věci:

  • obsah
  • kvalitní zpětné odkazy

S obsahem jde ruku v ruce On-Page SEO.
On Page SEO se skládá z faktorů, jejichž správné/nesprávné nastavení má vliv na umístění ve vyhledávačích.

Nebudu to dělat nijak složité.

Sepsala jsem pro Vás článek, podle kterého můžete postupovat, abyste si svou stránku sami kvalitně optimalizovali pro vyhledávače.

1. URL by měly být SEO-friendly

Co to znamená? Google dává největší váhu prvním 3-5 slovům v každém odkaze. Vše nad to už je nadbytečné. Z toho vyplývá – snažte se o krátké a jednoduché odkazy.
Také dost pomůže, když budou obsahovat klíčové slovo, na které cílíte.

V tomto článku dejme tomu budu chtít cílit na on page seo – url jsem tedy zvolila jako http://kvalitnizpetneodkazy.cz/on-page-seo

Neboli krátké, jasné, výstižné.

Rozhodně se prosím vyhněte takovým těm příšerným url typu:

www.vasestranka.cz/p=6752
www.vasestranka.cz/3/4/13/kategorie/mega-dlouhy-nazev-o-deseti-slovech

2. Titulek začíná klíčovým slovem

Tohle prostě neopomíjejte.
Vidím to bohužel často, klient chce cílit na nějaké klíčové slovo, ale titulek tomu nijak neodpovídá. Pojďme to upravit.

Titulek je opravdu hodně důležitý faktor. Vyzkoušejte si to sami, zadejte nějaké klíčové slovo do vyhledávače a podívejte se, jak mají ty nejlépe umístěné weby optimalizované titulky. Věřím, že vidíte, že ve většině případů opravdu titulek začíná klíčovým slovem.

Důležité je i ta část o tom, že titulek jím ZAČÍNÁ – čím blíže začátku titulku klíčové slovo bude, tím lépe.

on page seo titulek

3. Přidejte do titulku další často používaná slova

Pokud cílím na klíčové slovo svatební šaty, přidám do titulku i další slova typu – nejlepší, nejlevnější, 2017, Praha, rozumíte kam tím mířím?

Lidé nevyhledávají pouze klíčové slovo “svatební šaty”. Ale i klíčové slovo “nejlepší svatební šaty”, “levné svatební šaty”, “svatební šaty 2017” – zkrátka různé obměny.

4. Přidejte obrázky a videa

Abychom zvýšili čas, který návštěvník stráví na stránce a snížili míru okamžitého opuštění (což jsou mimochodem další dva důležité faktory) je vhodné přidat chytlavé obrázky, videa, diagramy, infografiku, pohrát si s tím 🙂

5. Klíčové slovo v H2 podnadpisu

Vaše cílové klíčové slovo by se mělo ještě minimálně jednou objevit v podnadpisu, který je označen jako H2.

Když na to zapomenete, nic se nestane. Ale může to pomoci.

6. Klíčové slovo v prvních 100 slovech

Snažím se vždy ujistit, že své klíčové slovo umístím v prvních sto slovech. Jednak to vidí Google a může tak posoudit, že o daném klíčovém slovu web opravdu je, a jednak to vidí návštěvník. Když někdo přijde na Váš web, tak v první řadě se chce ujistit, že to opravdu o dané tématice bude a neztrácí čas něčím irelevantním.

7. Používejte outbound linky

Co to vůbec je jako?
Outbound linky jsou odkazy, které vedou z Vaší stránky na stránku jinou. V tomto případě budeme odkazovat na jiné, vysoce autoritativní, relevantní, hodnotné stránky. Třeba na wikipedii. Ale i jiné weby, záleží v jakém oboru působíte. Použijte klidně 2-3 v každém článku. Googlu to opět pomůže pochopit, o čem Váš příspěvek/stránka je. Samozřejmě za předpokladu, že odkazujete na něco, co s Vaším článkem opravdu souvisí.

8. Stránka musí být responzivní pro mobilní telefony

A tablety. A všechny tyhle zařízení. Od roku 2015 začíná Google znehodnocovat weby, které nejsou responzivní. Responzivní znamená, že je lze dobře zobrazit v telefonech či tabletech. Váš web rozpozná, že se na něj díváte z 5 palcového telefonu a přizpůsobí tomu tak design. Ujistěte se, že Vaše stránka toto umí. Pokud ne, je potřeba to opravit. (např. použít jinou responzivní šablonu ve wordpressu).

9. Myslet na vnitřní odkazy

Je to věc, na kterou se často zapomíná. Přitom to ocení jak vyhledávače, tak návštěvníci.

Co mám na mysli těmi vnitřními odkazy?
Zkrátka v jednom Vašem článku odkážete na jiný Váš článek. Možná v článku zmiňujete něco, o čem jste psali detailněji v jiném článku. Je vhodné toto prolinkovat. Jednak to pomůže návštěvníkovi dozvědět se o dané problematice více, a jednak se rozdělí část hodnoty z tohoto článku i na ten druhý článek. Zkrátka tímto budete udržovat všechny podstránky silné. Budou vzájemně sílit.

Jen se podívejte např. na wikipedii, jak ta to dělá. Kolik vnitřních odkazů je v jednom jediném článku. Dost. Vám stačí 2-3 v každém příspěvku.

Je mi jasné, že ne vždy to půjde. Ale pokud máte už na webu hodně článků, nebude to problém.

A rozhodně není problém časem se k nějakému článku vrátit, updatovat a dolinkovat to.

Více o této taktice píši zde: vnitřní odkazování

10. Zvyšte rychlost Vaší stránky

Další dost důležitý faktor je rychlost načítání Vaší stránky. Google na tento faktor kouká. A nejen Google – návštěvník, pokud se stránka načítá pomalu, nemusí mít vždy trpělivost a zmizí. Pokud se najde takových návštěvníků, kteří ihned zmízí více, pak samozřejmě roste míra okamžitého opuštění – což jsme si o pár řádků výše říkali, že i to je důležitý faktor.

A jak tedy tu stránku zrychlit?
Zkompresujte obrázky – to dělá hodně. Možná máte aktivní některé pluginy, které nevyužíváte. Deaktivujte je a odinstalujte. Zbytečně to zpomaluje web.

Jak rychlý je Váš web můžete měřit několika nástroji. Nejznámější je Google OnSpeed, nebo můžete použít tento: GTMetrix.com. Oba jsou zdarma.

11. Používejte LSI klíčová slova

Co je to LSI? Nebudu zde rozebírat celou zkratku, ani po překladu to člověku neřekne více, ale raději rovnou k věci – znamená to, že ke svému hlavnímu klíčovému slovu naleznete spoustu další synonymických, příbuzných, relevantních klíčových slov (neboli LSI klíčových slov). A tato zahrnete do celého textu Vašeho příspěvku/stránky.
Pro oči Googlu to pak bude vypadat hodně přirozeně. Pokud píšete nějaký dlouhý článek, pravděpodobně tato příbuzná klíčová slova zahrnete automaticky, aniž byste nad tím museli přemýšlet (pokud píšete o něčem, co je Vám známé). Pokud ne, stojí za to si dopředu vytvořit seznam těchto slov a zahrnout je do textu.

12. Optimalizujte obrázky

Každý obrázek má nějaký název, titulek, alt text… Ano. Jsme u toho. Alt text. Dejte Vaše klíčové slovo, na které cílíte, do alt textu u obrázku. Google neumí rozpoznat, co je na obrázku. Co je na obrázku posoudí podle názvu souboru, titulku obrázku a hlavně – hlavně alt textu. Takže určitě tam to klíčové slovo dejte 🙂 Opět to pomůže Googlu pochopit, o čem ten Váš příspěvek je.

13. Tlačítka pro sdílení

Pokud někdo bude Váš článek sdílet, dá Vám to sociální signál. Každé sdílení = sociální signál. Nikde není přímo napsáno, zda Google počítá sociální signály jako faktor pro umístění se. Nicméně, z logického hlediska, vliv to mít bude. Když je nějaký obsah hojně sdílen, může to očima Googlu znamenat, že je tam zřejmě nějaký zajímavý obsah, který lidi rádi sdílí, protože přináší hodnotu. A Google oceňuje hodnotný obsah. Takže já bych to nepodceňovala a o sociální signály se snažila. Čím lépe viditelná tlačítka použijete, tím více sdílení budete mít. Nikoho nebaví hledat “share” tlačítko, ale když to mají přímo na očích, jsou často ochotni sdílet.

Ve wordpressu můžete použít plugin SUMO.

14. Publikujte dlouhé články

Viděla jsem několik studií, které ukazovaly vztah mezi vysokým počtem slov a prvními pozicemi ve vyhledávači. 500 slov je minimum, nicméně 500 slov bych doporučovala spíše pro články, které použijete pro zpětné odkazy. V článku, který bude součástí Vašeho webu, je lepší použít delší obsah. Klidně něco okolo/pod 2000 slov. Jasně, ne vždy se to povede. Ne vždy je to dokonce možné. To je v pořádku. Pokud půjdete v určitém tématu do hloubky (a zůstanete stále u kvality), pak jedině dobře – jak pro čtenáře, tak pro vyhledávače.

15. Pište chytlavě a snažte se o diskuzi

Pokud bude na Vašem webu spoustu lidí diskutovat, pomůže to Vaším pozicím. Google na to hledí. Aby lidé Vaše příspěvky komentovali, chce to kvalitní obsah. Já vím, slyšíte to pořád dokola. Nicméně – je to zkrátka potřeba. Zaujmětě už v titulku. Zaujměte i v úvodu. Pište tak, aby čtenář chtěl dočíst do konce, protože bude vědět, že po přečtení bude odcházet zase o nějaké ty hodnotné informace bohatší. Může Vám pomoci na začátku článku sdělit, co se naučí/dozví, budou-li číst dále.

Pevně věřím, že Vám tento návod pomohl udělat si pořádný obrázek o tom, jak dělat správně On Page SEO a že se pustíte do akce 🙂 Napište mi dolů do komentářů, zda jste se naučili něco nového a zda jste to aplikovali už na svém webu 🙂

Mladý nadšenec do internetového marketingu a SEO. Miluju hledat nové cesty a způsoby k dosahování cílů a ráda se o ně podělím.

O mně a o tomto blogu

Říkají mi Jája a téměř 9 let se zabývám online marketingem a našla jsem se v tom. Miluju, když objevím něco nového, co přináší výsledky. Dala jsem si za cíl, že na tomto blogu s Vámi budu sdílet své názory, zkušenosti, návody, zkrátka své know how. Pokud Vás něco konkrétního zajímá, ráda Vám o tom napíšu podrobnější článek. Stačí říct :-) 

Request a free quote

Stáhněte si zdarma ebook s 22 Triky On Page Optimalizace

Postupujte krok za krokem podle návodu a vyhledávače budou Vaši stránku milovat.

Pole označená symbolem * jsou povinná

Více zajímavých příspěvků

Prohlédnout všechny příspěvky
No Comments
 

Váš komentář