Jak napsat článek, který lidé přečtou až do konce

jak napsat článek

Co se dnes naučíte:

  • Naučíte se jednoduchý trik, pomocí kterého zvýšíte čas, který návštěvník stráví na Vaší stránce
  • Naučíte se, jak napsat článek, který lidé přečtou až do konce
  • Naučíte se, jak napsat ten nejlepší a nejsdílenější článek
  • Naučíte se použít vhodná klíčová slova, která Vám pomohou dostat se ve vyhledávači co nejvýše

 

Určitě se shodneme, že relevantní návštěvnost – ta zdarma – ta z vyhledávačů – přijde, když jste na prvních místech.

Jasný. Ale jak se tam dostat?

Jak napsat úspěšný článek na blog, který se dostane na první místa vyhledávače?

Potřebujete pořádně dlouhý text. Jít do hloubky. Proč?

Dívejte:

Jednak více navážete vztah se čtenářem a předáme tu opravdovou hodnotu.

Ale hlavně:

Zvýší se průměrná doba, kterou čtenář stráví na stránce, a to je jedním z důležitých faktorů, podle kterého se Google rozhoduje:
kdo bude na předních pozicích!

Existují pouze dva možné scénáře:

Jak napsat dobrý text

Pokud chceme být ve vyhledávači vidět, potřebujeme, aby lidé zůstali na naší stránce.

Vy se teď ale určitě ptáte:

Jak psát texty způsobem, který udrží čtenářovu pozornost?

Budete nadšeni. Existuje k tomu jednoduchý milý trik.

Nazývám ho oživovací vsuvky.

Všimli jste si výše slova – „Dívejte:“?

Tak přesně o tom nyní mluvím.

Je to oživovací vsuvka, která znovu upoutá Vaší pozornost a směruje Vás ke čtení dále.

 

Jak využít oživováků a zvýšit tak průměrnou dobu, kterou návštěvník stráví na Vaší stránce:

Už za malou chvíli budete schopni vylepšit své texty.

Nejprve je potřeba nalézt místo v článku, kde se podle Vás může návštěvník začít nudit a mohl by utéct.

Jelikož jsem hned v úvodu na Vás vytasila, že bude potřeba dlouhý text (dost dobrý důvod, proč radši hned zmizet, žejo) tak jsem použila hned v úvodu oživovací vsuvku.

 

Nicméně:

Začněte také hned v úvodu. Právě úvod je rozhodující, zda čtenář bude číst dále, nebo zmizí.

Vytvoříme si příklad.

Řekněme, že píšete článek o hubnutí.

jak napsat článek

Tak to bychom měli v úvodu.

Určitě nezapomeneme vložit nějakou tu oživovací vsuvku doprostřed článku a rovněž na konec.

 

Příklad několika oživováků:

  • Dívejte:
  • Nyní:
  • Určitě si říkáte:
  • Možná Vás zajímá:
  • Jenže:
  • Neuvěřitelné:
  • Ale tohle všechno mění:
  • A co je nejlepší:
  • Jenže co je nejhorší:
  • Pozor: 

Jednoduchá záležitost, co?

Určitě to vyzkoušejte a už nikdy nepřestanete používat oživováky.

 

Jak jít do hloubky a vytvořit ten nejčtenější a nejsdílenější článek:

Možná si říkáte, že neumíte psát dlouze.

Že o tom Vašem tématu zrovna dobře psát nejde. Hned vyčerpáte nápady.

Jak to máte jako napsat dlouhé?

Pozor!

Je to snadné. Několik typů, díky kterým to zvládnete:

 

1. Podívejte se, o čem píše Vaše konkurence.

Fakt neříkám, ať je jdete zkopírovat. To rozhodně ne.

Ale potřebujete se podívat, co lidi zajímá.

Dost Vám k tomu (kromě googlu) pomůže např. portál buzzsumo.com.

Zadáte tam klíčové slovo a vyjedou Vám ty nejsdílenější články, které kolují sociálními sítěmi. A to je velice kvalitní informace.

Co lidé sdílí, to je zřejmě zajímá.

A když napíšete lepší článek – pravděpodobně budou sdílet i Vás.

 

2. Najděte fóra, kde lidé řeší problém ve Vaší oblasti a vyřešte ho

Určitě naleznete spoustu diskuzních fór, kde lidé řeší nějaký problém.

Prolezte komentáře – co lidi trápí nejvíce? Na co hledají odpověď?

Zahrňte ve svém článku tyto otázky a dejte na ně lidem odpověď.

Dejte si s tím opravdu záležet – protože tohle je něco, co se Vám do budoucna ohromně vyplatí.

S takovým článkem budete moci dominovat na předních místech do té doby, dokud bude aktuální.

Aktualizujte jej a stane se takřka nesmrtelným.

 

3. Zeptejte se na sociálních sítích

Např. na Facebooku existuje spousta diskusních skupin, kde lidé něco řeší.

Můžete se zeptat přímo tam, můžete jim dát anketu, můžete pozorovat, co lidi trápí.

Nasávejte tyto informace jako houba. Přímo lidé Vám mohou dát cenné informace, o čem by si rádi přečetli více.

Věřím, že předchozí (anonymní) krok bude asi příjemnější, ale neváhejte vyzkoušet i tuto možnost.

Už nyní víte, jak napsat dobrý text. Pokud budete postupovat dle tohoto článku – tzn. sepíšete obsáhlý text, který půjde do hloubky a zatraktivníte jej pomocí oživováků, možná máte již vyhráno. Sepsali jste perfektní článek.

Šlo by to ještě zlepšit?

Jasně. Pojďme na to.

 

Jaká klíčová slova zahrnout do textu
a proč nestačí plácnout do textu 5x hlavní klíčové slovo

Ty doby, kdy platilo, že čím víckrát se v textu objeví klíčové slovo, tím lépe, pominuly.

Takže co teď?

Nejdříve pár slov k tomu, proč se opravdu vykašlat cílit na obecná klíčová slova. Protože známe se. Bez dobrého důvodu to dál budeme zkoušet – jakože tou „lehčí“ cestou.

Dejme tomu, že Vaše klíčové slovo je „pianista“. Pokud budeme používat pouze toto slovo v základním tvaru, jak bude google vědět, zda jde o Vaši profesi a že nejde např. o film pianista?

Potřebujeme mu pomoct.

 

Hned Vám ukážu jak:

Otevřeme si klasicky vyhledávač google.

A řekněme, že hledáme relevantní klíčová slova pro článek na téma hubnutí.

Napíšu do vyhledávání slovo hubnutí a google mi navrhne různé varianty, než to odpálím enterem.

Opíšu si pro mě zajímavé.

Nyní mám nějakých 8 různých variant z návrhu Googlu.

Získáme daleko více, pokud před slovo hubnutí napíšeme nějaké písmenko.

Třeba “a”, “b”,…

jak psát článek

prozkouším si tedy všechny možné varianty.

Nakonec si ještě projedu prvních 10-15 výsledků pro hubnutí a inspiruji se ještě tam.

Na konci mám celkem tučný list, který si ještě protřídím, proškrtám, ne každé slovo se mi hodí.

Přijde Vám to zdlouhavé?

 

Mám pro Vás zkratku:

Otevřete si https://keywordtool.io/google a zadejte tam své klíčové slovo.

Pak už jen jednoduše vytahejte pro Vás relevantní slova. Vše na jednom místě, pěkně přehledné.

Nyní máte perfektní seznam všech možných synonym a relevantních slov pro Váš článek.
Můžete je jít okamžitě implementovat do článku, případně, pokud píšete nový článek, myslet na tato slova již při samotné tvorbě.


Speciální příležitost pro ty nejaktivnější z Vás

Jana Hrabalová

Velký nadšenec do internetového marketingu a SEO. Hledám stále nové cesty a způsoby k dosahování cílů a ráda se o ně podělím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.