Sociální signály v SEO – 20 způsobů jak je získat zdarma

sociální signály

Sociální signály jako faktor pro lepší pozice

aneb 24 způsobů, jak získat zdarma návštěvnost

Sociální signály. Jsou tedy důležité, nebo nejsou?

Je to dosti diskutabilní téma. Spousta lidí tvrdí, že vliv nemají, protože odkaz ze sociální sítě je no follow.

Nicméně mnoho studií ukázalo, že počet sociálních signálů je faktorem, který Google bere v úvahu. Rozhodla jsem se tedy sepsat článek, ve kterém si ukážeme 24 způsobů, jak získat zpětný odkaz ze sociálních sítí.

V neposlední řadě Vám tyto odkazy přinesou návštěvnost. Takže je to důležité jak z hlediska umístění Vašeho webu, tak s novou návštěvností. Nevidím tedy důvod, proč sociální signály nadále ignorovat. Pojďme se do toho pustit.

Naučíte se:

  • Jak měřit návštěvnost plynoucí z odkazů na sociálních sítích
  • 20 efektivních míst, kam vložit odkaz na svůj web
  • Zjistíte zajímavá místa, ze kterých získáte návštěvnost

Jak měřit návštěvnost ze sociálních sítí pomocí UTM parametrů

Nebojte se.

Pokud slyšíte pojem UTM parametr poprvé, věřím, že máte chuť tuto část raději přeskočit, protože už ten název sám o sobě zní složitě.

Je to jednoduché.

Budete potřebovat pouze Google Analytics.

Svůj odkaz jednoduše přepíšete pomocí následujícího můstru:

https://kvalitnizpetneodkazy.cz/?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_content=projects&utm_campaign=socialni+profil

https://kvalitnizpetneodkazy.cz/?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_content=publications&utm_campaign=facebook+skupina

Nyní jste tedy vytvořili odkaz, který vložíte např. na svůj Facebook profil. Pokud na tento odkaz někdo klikne, dozvíte se to právě přes Google Analytics.

Kliknete na Akvizice -> Kampaně -> Všechny kampaně

Nyní tedy víte, jak změřit návštěvnost z odkazů, které spolu nyní vytvoříme, takže o to zábavnější celý proces bude.

Zpětné odkazy z Facebooku

Začneme záměrně Facebookem, protože je to jednak nejznámější sociální síť a většina z Vás jej má již založený, takže spolu ihned vytvoříme zpětné odkazy.

  1. Odkaz ve Vašem profilu v sekci O mně

Kdykoliv Váš profil někdo navštíví, uvidí právě tuto informaci. Ujistěte se, že tuto sekci nastavíte jako veřejnou, čímž zajistíte, že jej bude moct vidět i člověk, který Vás nemá v přátelích. Kdykoliv někde budete něco komentovat a někdo si Vás rozklikne, uvidí odkaz na Váš web a může kliknout.

  1. Odkaz ve Vašich příspěvcích

Můžete zde odkazovat např. na své články, což s sebou téměř vždy přináší návštěvnost. Určitě využijte sdílení ve skupinách.

  1. Odkaz ve Vaší Facebook stránce

Pokud jste to ještě neudělali, určitě si Facebookovou stránku založte. Odkaz dáte do sekce „About“ a zase máme o zpětný odkaz navíc.

Další odkaz můžete umístit v krátkém popisku stránky.

  1. Odkaz v tlačítku na stránce

Tlačítka. Lidé jsou rádi vedeni za ručičku a Facebook Vám to zde vyloženě ulehčil.

  1. Odkaz u popisku Vaší úvodky

Na tohle spousta lidí zapomíná. Nicméně lidé si rádi rozkliknou zajímavou úvodku a tak máte příležitost, aby si vpravo přečetli její popisek a k němu vložíte odkaz na svůj web. Můžete je zde vyzvat k akci. Třeba máte pro ně připravenou nějakou slevu či tak něco.

  1. Odkaz v popisku Vaší skupiny

Pokud máte, nebo jdete založit skupinu, určitě nezapomeňte v popisku mít odkaz na svůj web. Každý nový člen, který se přidá, uvidí tento link. Odkaz vložte nejlépe hned v začátku toho popisku, ať to opravdu vidí každý. Tuším, že je vidět prvních 90 znaků, další text se zobrazí až po rozkliknutí tlačítka číst více.

To samé platí pro připnutý příspěvek. Proč nevložit odkaz i zde? Pokud někdo přehlédne web v popisku skupiny, tak zde máte druhou šanci.

Zpětné odkazy z Twitteru

7. Odkaz z Vašeho Twitter profilu

Tak tady není o čem. Vždy když založíme nějaký profil na sociální síti, bývá zde možnost vložit informaci o našem webu. Twitter na tom není jinak. Takže první odkaz vložíme zde.

8. Odkaz z „Bio“ sekce

Další možnost pro zpětný odkaz je následně v sekci Bio. Takže vlastně v základních informacích o Vašem profilu máte dvě příležitosti pro umístění svého webu. A každý odkaz se počítá.

Odkaz v Bio se navíc zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, takže tohoto místa rozhodně využijte.

Pro příklad – když někdo zadá do vyhledávače Vaše jméno, ve výsledku vyhledávání se zobrazí ten Váš profil s Vaším Bio popiskem – tedy i s linkem.

Nemusíte v obou místech vložit stejné odkazy. V Bio můžete odkázat např. na nějakou Vaši podstrání.

Link mějte raději ve tvaru s http://, protože ne každá stránka si to umí sama doplnit.

9. Odkaz v příspěvku videa či fotky

Speciálně ti z Vás, kteří rádi sdílí různé citáty, zábavná videa a jiné různé virální záležitosti, nezapomeňte v každém takovém příspěvku vložit i odkaz na svůj web. Protože pokaždé, když Vás někdo retweetne, bude to retweetnuto i s Vaším linkem. Jednak můžete získat nějaké to kliknutí a jednak tak získáváte další sociální signály.

Zpětné odkazy z LinkedIn

10. Odkaz z profilu

Opět klasika. Netřeba nic dodávat. Snad jen že můžete použít až tří odkazů. Uvidí je i nepřihlášený uživatel. U všech tří si můžete sami nastavit anchor text. Není potřeba nechat tam základní nastavení typu webová stránka, blog atd.

11. Odkaz v projektech a publikacích

LinkedIn má další pěkné sekce a to právě projekty a publikace. Přemýšleli jste nad tím, že svou webovou stránku můžete brát jako projekt? A naopak – Vaše pěkné články, se kterými jste si dali záležet, mohou být považovány za publikace. Perfektní způsob jak získat další zpětné odkazy a hlavně další návštěvníky.

12. Odkaz z Vaší firemní LinkedIn stránky

Asi stejný případ jako když si založíte FB stránku. Opět zde máte možnost přidat informaci o svém webu.

Dále si v této sekci můžete vytvořit ShowCase sekce, ve kterých opět můžete odkázat např. na Váš produkt. Máte tak odkaz a zároveň možnost dalších kliknutí.

13. Odkaz z Vaší LinkedIn skupiny

Zase stejné jako Facebook. I v LinkedIn si můžete založit skupinu a mít zde svůj link. Každý (i ten kdo není členek) kdo si rozklikne Vaši skupinu, uvidí Váš web v informaci o skupině.

14. Odkaz v LinkedIn Annoucement

Úžasná záležitost. Pokud máte LinkedIn skupinu ( a pokud jste o této možnosti nevěděli, tak věřím, že teď ji půjdete založit 😀 ) tak máte nárok na to, že jednou týdně pošlete všem svým členům tento Annoucement, který jim legálně přijde přímo do emailu. Ohromná možnost jak získat cílenou návštěvnost.

Zpětné odkazy z Youtube

15. Odkaz v sekci „O mně“

Tenhle link, který v této sekci vyplníte, se jednak zobrazí v té sekci „o mně“, ale zároveň nad Vaším „Odebírat“ tlačítkem přímo ve Vašem Youtube kanálu. Je to krásné velké tlačítko a je zde vysoká pravděpodobnost, že lidé kliknou.

16. Odkaz v popisku videa

Tímto získáte další klikatěný odkaz. Snažte se, aby ten odkaz byl umístěn v prvních 25-50 slovech, čímž zajistíte, že bude dobře vidět.

Zpětné odkazy z Pinterestu

17. Odkaz z profilu

Opět klasika. Můžete zde mít 1 odkaz a pokud ho verifikujete, Pinterest Vám umožní přidat další odkaz v další sekci.

18. Odkaz z Rich Pinu

Tak jako byste sdíleli článek na FB, tak stejnou příležitost máte zde, když sdílíte obrázek či video. Jednoduše přiložíte i svůj odkaz.

Zpětné odkazy z Instagramu

19. Odkaz v profilu

Instagram Vám nedává zrovna moc příležitostí, kam umístit svůj odkaz. Takže rozhodně využijte toho, že tady to jde. Vložte do svého Bio i nějaké pěkné ikonky. Zkrátka si s tím pohrajte, ať to vypadá pěkně a získáte pozornost.

Pokud by Vás náhodou napadlo vložit odkaz na svůj web z více Instagramových účtů, tak pozor na možné blokace. Instagram to docela hlídá.

20. Odkaz z Instagram Stories

Je to odkaz, který je krátkodobý. Zase zmizí. Ale pokud vytváříte tyto stories, můžete toho využít.

Zpětné odkazy z Quora

Pokud je Váš web v angličtině a píšete tedy zahraniční obsah, měli byste využít i této sociální sítě. Využít jí můžete, i pokud Váš web v angličtině není, nicméně návštěvnost budete získávat spíše zahraniční.

21. Odkaz v profilu

Zde tedy, klasicky, v popisku Vašeho profilu, vložte odkaz na svůj web. Musíte tam dát sami hyperlink. České weby tak získají zpětný odkaz, zahraniční weby budou mít více možností.

22. Odkazy ve Vašich odpovědích

Quora je úžasné místo, kde lidé hledají odpovědi, řešení – na své otázky, problémy. Vy jim je zde můžete poskytnout. Odpověď můžete sepsat tak, že je zkrátka odkážete na svůj příspěvek, ve kterém naleznou na daný problém odpověď.

Zpětné odkazy z Google+     JIŽ NENÍ NADÁLE MOŽNÉ

23. Odkaz ve Vašem profilu

Google+ je jedna z nejdůležitějších sociálních sítí, protože je Googlu. Logicky. Takže rozhodně na ni nezapomeneme a této příležitosti využijeme, protože se počítá.

24. Odkaz z Vaší Google+ stránky

Založte si Google+ stránku pro svůj web. Osobně bych řekla, že je to v očích Googlu i faktorem. Propojení Vašeho webu s Google+ přidá Vašemu webu v očích Googlu na autoritě.

Nyní jsem tedy shrnula většinu míst, které považuji za důležité, nicméně vím, že to není plný výčet. Zahraniční weby rozhodně mohou využít Redditu, i tam můžete vložit odkaz (pokud druhým přidá hodnotu, jinak bude smazán jako spam), dále lze dát link i ve WhatsUp statusu atd. atd.

Budu jedině ráda, když mi dolů do komentářů přidáte další nápady a inspirujete tak mě i ostatní čtenáře pro další možnosti, kam umístit svůj web a získat tak návštěvnost a zpětný odkaz 🙂

Jana Hrabalová

2 Comments

  1. Za mě jsou to nejlepší články co jsem četl.
    Už za dva dny vidím změnu, opravdu SEO je asi to top co se dá dělat zdarma, ale práce je o kolo toho tedy dost. Nic není zadarmo

    • Díky moc!
      To rozhodně, zabere to hodně času, ale ta radost z následné vyšší a vyšší návštěvnosti je k nezaplacení 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..