Ahrefs patří mezi mé nejoblíbenější SEO nástroje a neexistuje den, kdy bych se bez něj obešla. Dnes se Vám pokusím přiblížit nejzajímavější věci, které dokáže.
Program je v angličtině a stojí od 99-179$ měsíčně. Výčet níže sepisuji jako inspiraci svým klientům, co vše Ahrefs umí zjistit. Stačí říct a získaná data Vám zašlu emailem.
#1 Analýza klíčových slov pomocí Ahrefs
Nástroj, který se nazývá „Keywords Explorer“ Vám umožní zjistit mnoho dat k zadaným klíčovým slovům (vidíte, kdo na ně rankuje, jakou z toho mají cca návštěvnost, jaká je tam konkurečnost, samozřejmostí je cena za proklik apod.) a zároveň Vám vyjede celou řadu dalších relevantních a tématicky příbuzných klíčových slov. Nově umí analyzovat nejen pro Google, ale i pro Seznam. Vše lze vyexportovat např. do Excelu a s daty dále pracovat.
#2 Funkce TOP Pages
Velmi vychytaná funkce, která Vám ukáže nejsilnější podstránky Vaší konkurence. V praxi to znamená, že přesně vidíte, jaká klíčová slova jim přináší největší návštěvnost, na jakých jsou na ně pozicích apod. Lze využít např. jako zdroj inspirace k novému obsahu pro obsahové weby.
#3 Analýza zpětných odkazů konkurence
Co je víc, než vědět díky čemu přesně jsou ti Vaši konkurenti před Vámi? Díky této funkci lze odhalit většinu zpětných odkazů, které na Vaše konkurenty vedou, včetně anchor textů a všeho možného. Zároveň vidíte, který odkaz je jak silný, takže Vy sami se pak můžete zaměřit na získání jen těch nejsilnějších. O této metodě jsem dříve psala samostatný článek „Jak zjistit zpětné odkazy„.
#4 Analýza klíčových slov konkurence
Tak jako byla možnost vidět nejlepší podstránky, tak lze také vidět všechna klíčová slova, na která jsou Vaši konkurenti zaindexovaní. Přínosnost určitě netřeba rozebírat. Vidíte komplet jejich pozice a odhadovanou návštěvnost. Vidíte i zaindexovanou URL a informaci, o jaký typ jde – text, obrázek, video,… Pro inspiraci rozhodně doporučuji.