MOZ: SEO nástroj #2

MOZ je dalším SEO nástrojem, bez kterého nedám ani ránu. Jsou to právě data z MOZu, která mi umožňují odhalit skutečnou konkurenčnost každého termínu a uvědomit si, jakou strategii budu muset následně zvolit.

Program je v angličtině a stojí od 99-149$ měsíčně. Výčet níže slouží jako inspirace pro mé klienty, aby věděli, co vše lze s MOZem zjistit. Stačí mi napsat a data z něj Vám zašlu emailem.

 # 1 Analýza klíčového slova

Pomocí nástroje, který se nazývá „Keyword Research“ lze zjistit k vybranému klíčovému slovu velmi cenné informace. Zjistíte totiž velice přesnou a reálnou konkurenčnost daného termínu. Vyjede Vám všech 10 konkurentů z vyhledávače, kteří se na toto klíčové slovo umisťují, vypočítá Vám úroveň jejich textové optimalizace, uvidíte počet zpětných odkazů, které mají a především jejich autoritu. Díky těmto informacím jsem schopna odhadnout, zda má na daný termín smysl cílit, či nikoliv, jakou strategii mám zvolit a co vše bude pro přeskočení konkurence potřeba.

# 2 Analýza autority webu

Pomocí nástroje, který se nazývá „Link Research“ se lze detailně podívat na konkrétní web (ať už Váš, či Vašeho konkurenta). Uvidíte autoritu doménu (a její vývoj v čase), zpětné odkazy a také anchor texty. Využívám především kvůli autoritě. Spolu s daty z Ahrefsu si tak udělám perfektní obrázek.

# 3 Analýza optimalizace textu

Pomocí nástroje, který se nazývá „OnPage Grader“ lze velice dobře vyčíst, jak si stojíte Vy, či Vaše konkurence v textové optimalizaci dané podstránky. V praxi tak hned vidím, jaké nedostatky daná podstránka má a co vylepšit. Jasně, jsou to věci, na které není potřeba program a lze je snadno odhalit ručně, ale tady to máme prostě rychle a na jednom místě, takže mi to šetří velké množství času. Co by mi ručně trvalo několik minut, tady mám v několika vteřinách a hned mohu pracovat na úpravách.

# 4 Technická analýza celého webu

Přestože pro tuto funkci využívám ještě jiný nástroj, i přes  MOZ se dá toto učinit. Nástroj, který se nazývá „On Demand Crawl“ Vám pomůže odhalit chyby technického rázu, které se na Vašem webu vyskytují. Jsou to například nefunkční odkazy, chybějící meta data (titulky, popisky), duplicitní obsah, chybějící H1, špatná kanonizace, duplicitní titulky apod. Všechna tato data lze následně vyexportovat do celkem přehledného dokumentu v Excelu a Vy s nimi můžete dále pracovat.

Jana Hrabalová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..